lunes, 28 de marzo de 2016

Bric Boscasso (2589 m) Vall Maira. 21-03-16

Seguint els consells de l´ Andrea, el nostre àngel de la guarda, (el guarda del Rifugio Campo Base), anem a fer el "Bric Boscasso" , desde el preciós poble de Chialvetta di Aceglio (1495 m)
Ens llevem i anem a fer el obligat cafè!
Un cop fet el cafè, ens preparem i ens posem en marxa.
Sortim del mateix poble de Chialvetta, amb els esquis al peu, sortim del costat dels contenidors, i enfilem pel costat esquerre del riu Unerzio, creuem el pont i enganxem ja la carretera pista, totalment innivada, que porta a Pratorotondo (1622 m)
Un cop a Pratorotondo, tornem a creuar el riu pel pont i ja anem a buscar les nombroses traces que ens precedeixen ( segons l´Andrea, si no hi han traces no hi aneu! )
Ens endinsem per dins del bosc, i anem progressant, tenim dubtes de si anem pel bon cami, ja que no ho veiem massa clar.....
Arribem a la granja Boscasso, i allà ja ens cuadra tot una mica mes.....
Seguim progressant i arribem a una mena de colladet, des de allà ja veiem a la gent baixar desde mes amunt, sens obre una ampla pala, que anem fent tot pensant en la baixada que ens espera, ja que la neu te una pinta brutal!
La pala cada cop es posa més dreta i estreta, però es fa molt be, i amb esquis arribem fins dalt.
Un cop aqui traiem esquis, i a peu anem progressant per l esmolada cresta, amb cura arribem dalt del estret cim, on amb prou feines caben 3 persones.
 Fem les fotos i desfem el camí, fins on tenim els esquis.
Traiem pells i cap abaix, baixant per una neu pols molt bona a la pala de dalt, un cop ens anem endinsant pel bosc, la neu ja la trobem transformada, i pesada.
Arribem a Pratorotondo, seguim per la pista i arribem a Chialvetta.
Dinem una mica, i anem a fer el cafè a la "osteria" on le hem fet aquest mati.
Xerrem amb la senyora de la "Osteria", que ens demana d on som, al saber que som catalans, ens comenta que ja fa uns dies va passar un altre grup de catalans. Passem a parlar ells en occità i nosaltres en català.

Recullim les coses i marxem cap al Rifugio Campo Base a sopar i descansar!

el track de la ruta per si el neccesiteu!